Som grafisk designer og multisystematiker samarbejder jeg gerne om dit brand, dit logo, hele din identitet, dit nyhedsbrev, noget særligt – en custom-made font eller et designværktøj, der gør dit website sjovt, måske endda enkelt at tilgå og vedligeholde. Jeg samarbejder gerne om både små forandringer og større processer.
Og æggetimeren … den er lavet – se den her på siden. Måske er den et meget godt eksempel på systemudvikling i forening med et æstetisk design, fontdesign mm … i lille skala.
Oplevelsen af tekst, billeder, sprog og information beriges, når der er tænkt i grafiske detaljer – form, farve og typografi. For mig fungerer designet bedst, når der på forhånd er sat visse begrænsninger for designet, det udfordrer min kreativitet.
Jeg holder desuden af det farverige, flydende og eksperimenterende design. Og har gennem tiden begivet mig af med både websites og magasinlayout, pladecovers og bogforsider, logo og visuel identitet mm.
Jeg begiver mig af med såvel tekniske tegninger som livfulde illustrationer. Striber, der bider tiden i haserne – velkomment eller uvelkomment. Samt satire – der for resten helst skal svide lidt.
Hvem er katten i sækken? Det kan afsløres gennem en visuel identitet, eller blot et logo, der elegant går under huden på en virksomhed og antyder dens ærinde.
Webdesign skal være nemt at administre og redigere – jeg laver gerne nye koder, der kan få sitet til at arbejde for dig og opfylde dine behov samtidig med, at det er både sjovt og let at arbejde med.
Jeg udvikler systemer, der kan holder styr på butikken – det kan være fodboldholdet eller arbejdstiden, konferencen, vinsalget eller magasinlayoutet.
Og alle værktøjer kan fungere netbaseret eller som applikationer.
Og alle værktøjer kan fungere netbaseret eller som applikationer.
Typografi er en grundlæggende disciplin i grafisk design og er med til at understøtte og forstærke formidlingen. Du kan have nok så fine billeder, hvis ikke typografien virker, vil det forstyrre budskabet i teksten.
En ‘custom’ font kan have desuden have afgørende værdi for det grafiske design og forstærke både tekst og ’personlighed’.